Direktlänk till inlägg 26 november 2012
Jag tror att jag löst det nu...
Att visa hur input och output av information rör sig i och ut ur huvudet så kanske jag ska använda mig av rinnande färg. I så fall får det nog bli flaskor som jag placerar på kraftiga ståltrådar i en tratt så att färgen rinner ner där och sedan fortsätter ut över "huvudet" som jag nog kommit fram till att det ska bli. Ståltrådarna ska tvinnas nere i tratten så att färgen sprids helt random, utan att jag bestämmer vart den ska ta vägen.
Undrar om grundfärgen på huvudet/skålen är viktig. Först tänkte jag vit, som i behaviorismens "oskrivna blad". Men varför ska det vara vitt för? det kan ju lika gärna vara svart. Vad är ett oskrivet blad? Det betyder att man inte gjort nåt avtryck på det... Det kanske betyder att jag borde lämna det som det är, som en massa tidningsremsor. Vad skulle det kommunicera? Att det alltid finns något där från början? Att allt är ett virrvarr av information? Det senare passar ju väldigt bra in på min grundtanke iochförsig, jag behöver inte tillrättalägga genom att ha en grundfärg. Anledningen till att jag vill ha det är för att det skulle kännas "rent" och "tydligt"... "lättkommunicerat". Men är saker verkligen lättkommunicerade, överhuvudtaget? Finns det någonting i världen som är det?
Nu kom jag på att jag kanske kan göra hål för öron, ögon, näsa och mun så att färgen rinner in och ut där... Vad skulle det kommunicera? Att vi tar och får information på alla möjliga sätt! Att vi så att säga 'läcker' info!
Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 | 4 |
||||||
5 |
6 | 7 |
8 | 9 | 10 |
11 |
|||
12 |
13 | 14 | 15 |
16 |
17 |
18 | |||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 |
|||
26 | 27 |
28 |
29 | 30 |
|||||
|