Alla inlägg den 29 november 2012

Av Elias - 29 november 2012 11:49

Så jag började med en ballong så som jag tänkte mig. Jag papprade (papier mache) den med två lager och gjorde också en tratt som hittills bara fått ett lager sen var det dags för handledning.


 




Nike påpekade att den (ballongen) var för liten, att jag ska göra större. Och så tog jag upp mina tankar angående färgen och vad det är jag vill förmedla med den, om jag ska ha en bottenfärg. Fick förslag (från Smultron) att ha en bottenfärg så att det blir 'rent' det jag vill förmedla, så att inte intrycket störs av massa text från tidningsremsorna.


Jag ska också göra många så att jag kan experimentera med flera olika ytmaterial och färger. Till exempel kan jag använda silkepapper, lakansväv, svamp, olika bottenfärger (jag är lite svag för blanksvart), och bara glasera med trälim och vatten. Och jag har även funderat på att sätta dit ögon öron, näsa och mun. Jag måste dock tänka på vad det är jag vill förmedla, är det en person det handlar om eller är det inspirationen som fenomen. Om jag gör ansiktsdelar som är normalstora så får dessa för mycket fokus. Därför kan jag göra många små och till exempel placera dem på random ställen runt ballongen.


 


Så nu har jag gjort ett par stycken stora och fler ska det bli






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards