Alla inlägg den 15 december 2012

Av Elias - 15 december 2012 16:37

Det här tycker jag är väldigt bra skrivet ang. den senaste tidens ramaskrin över att vissa företéelser plockats bort och ändrats runt och vad det gör för synen på rasism och mörkhyade i vårt land. I den första länken finns en länk till den andra men jag tyckte den var så viktig för oss som bildlärare så jag länkade den själv också ;-)


http://carnebro.se/blogg/internet/tintin-pepparkaksgate-och-disney-rena-tomteverkstan/


http://bibliobuster.wordpress.com/2012/12/05/liten-bildskola/


Av Elias - 15 december 2012 14:13

Så, jag kanske började förstå meningen med gestaltningsarbetet ändå. Jag har iallafall sjukt mycket inspiration och massa saker som jag vill göra just nu. Och jag får nya id´´er, eller snarare utvecklar mina idéer hela tiden. Att vi var några som gick en liten drejarkurs igårkväll gjorde inte saken sämre, eller hur man nu vill se det.


Så jag ska faktiskt dra iväg in till HDK nu, fastän det är lördag och fastän jag egentligen borde skriva ett avslutande inlägg för gestaltningen istället. Men jag orkar inte tänka på vad jag ska skriva utan vill bara göra.


En sak jag kan säga iallafall är att jag verkligen fått upp ögongen för hur viktigt det r att sätta igång så fort jag får en idé (tack Nike), annars bara ligger de där och gror ett tag men till slut så rinner de ut i sanden för att jag inte får tummen ur, så att säga ;-)


Och att arbeta i papier mache öppnar upp så många olika möjligheter så det är inte klokt. Jag börjar också se möjligheter att kombinera det med andra material. Är för tillfället väldigt inne på ståltrådsträd. Får se vad det blir av det till slut.


Den här har jag fortsatt hälla färg på förresten, gillar och se hur färgerna blandas, och den ger mig massa nya idéer.

     


Fast färgerna är inte lika fina när de torkat =(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards