Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Utvärdering assignment3

Av Elias - 28 februari 2013 18:09

Vi gav

I den assignment som vi gett kom vi fram till att vi fick det som vi bett om, men den kognitiva nivån var svårbedömd utan en tillhörande text. Därfö kan man antingen förändra uppgiften på det viset att man ber om en kort reflektion/förklaring av bilden. Eller att man använder elevernas bilder som ingång till gruppsamtal om fördomar. Då kan eleverna få berätta om sina bilder och tolkningar och även berätta vad de har för erfaranheter av fördomar.


Man kan även återkoppla till uppgiften genom att be eleverna göra motsatsen till det vardagsrum som de just ritat. De kan då också utveckla det antingen i fysiskt 3D-format eller bearbeta det digitalt.


Vi gjorde

Det var en väldigt rolig och tolkningsbar assignment med återkoppling till bildanalysen. Att översätta rån 2D till 3D ger en större förståelse för bildkomposition. Detta kändes som en bra praktisk övning för eleverna där de får en konkret känsla för analysarbetet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Ovido - Quiz & Flashcards