Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

Slutinlägg

Av Elias - 2 juni 2014 17:15

Jag har jobbat vidare på spåret om vad jag lämnar bakom mig. Har tänkt kring min egen process i livet och hur jag kan gestalta den med hjälp av fotspår.


Tog inspiration från arbetet med klippdockorna och klippte ut ett antal fötter i tapet


 


Placerar ut dem i olika mönster och ser vad som händer, vad symboliserar de? Vad kan en eventuell betraktare tolka in i dem? Eftersom jag ofta fått kritik för att jag har för tydlig symbolik försöker jag att inte ha det. Övergett alla tankar på regnbågsfärger. Målar just nu fötterna i färger som talar till mig, hur jag känner mig eller har känt mig. Kommer när det är dags för utställningen att placera ut fötterna i mönster som symboliserar mig och mitt liv och vad normer har fört med sig till det. Tänker att jag på utställningsområdet kan leka med olika riktningar och avstånd som ger en symbolik men inte skriker ut mitt budskap utan att det kan bli allmängilitgt och upp till betraktaren att tolka.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards