Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Ordning eller kaos

Av Elias - 19 september 2014 18:45

På väg tillbaka från Hagaparken såg jag det här

   

Började fundera kring människans ständiga kamp att ordna tillvaron och naturen omkring sig. Och hur naturen kämpar för att ta över. Kom och tänka på ett gammalt träd som jag såg en gång. För längesedan hade ett kvarnhjul lutats mot det och trädet har vuxit och vallat över kvarnhjulet och liksom gjort det till en del av trädet. 

 

Kanske är detta något jag kan jobba vidare med

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Skapa flashcards