Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27

Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandlingsprogram. Så en hel del arbete har jag gjort i onödan. Det har också fått mig och känna att jag sitter fast, inte i processen men i skapandet av filmen. NU återstår det att se hur det blir.


En liten försmak

 

Av Elias - 19 oktober 2014 16:15

Den här veckan har utmärkt sig genom misslyckanden och frustration. Sedan ajg bestämde mig att göra en stopmotionfilm och börjat klura på plot och timeline är det som att jag segar mig fram. Visserligen fick jag gjort mina skelett ganska snabbt, alltså de som ska vara förstadiet till benknotorna som jag gjorde innan. Men sen tog det stopp. Det känns som att ju tydligare bild jag får av hur min stopmotionfilm ska se ut desto svårare blir det att göra den. Från onsdag till och med lördag har jag bara upplevt misslyckanden. Iallafall vad gäller producerandet av filmen, min målning går det fortfarande bra med, kanske för att jag inte har nåt mål med den, jag bara leker och lär mig. Fast jag kan inte påstå att mina misslyckanden vart av ondo heller, det var otroligt skönt att slänga de misslyckade gipsträden och inse att saker inte behöver bli perfekta, och att det inte behöver vara 'rätt' proportioner på grejerna när jag filmar. Så vad gäller prestationskrav på mig själv var det här snarare ett framsteg.   

Ovido - Quiz & Flashcards