Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

        

De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. Min fairydoor kändes länge som ett helt eget sidospår men råkade bli det som gav mig inspiration att göra fairies som sedan lindades i garn vilket i sin tur gav mig idén till att klä av dem/hudflänga dem i filmen. Jag ville dock ha mer än ståltråd när de blev 'nakna' så därför gjorde jag skelett i ståltråd och trolldeg. Dessa lindade jag sedan med garn då jag fotade filmen, jag fotade alltså kronologiskt baklänges. Slutresultatet blev för övrigt inte fairies utan människor, jag kände inte att det fanns någon poäng med att sätta dit vingar. Benknotorna har jag fotat men inte lagt in i filmen.


Jag tycker om känslan i filmen men är inte nöjd med hur den löper, det är för hoppigt. Mest är det början jag är missnöjd med. Ska fota en gång till och ta fler foton med kortare mellanrum och försöka stabilisera kameran i ett läge.

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Ovido - Quiz & Flashcards