Alla inlägg den 5 september 2012

Av Elias - 5 september 2012 20:32

Välj 3 röda föremål och placera på ett farligt ställe


   

3 röda lingon, under min fot... splatt    

Av Elias - 5 september 2012 14:48

Eftersom boken om Sokratiska samtal inte finns tillgänglig i Göteborg ännu har jag laddat ner uppsatsen "Sokratisk metod & Sokratiska samtal" av Daniel Nordström från Stockholms universitet. Den är skriven med Ann Pihlgren som handledare och handlar om misstag som kan uppstå i sokratiska samtal. För att kunna diskutera detta beskriver han först vad sokratiska samtal är och hur de går till.


Uppsatsen finns på:

http://www.kunskapskallan.com/wp-content/uploads/2011/09/Sokratiska-samtal-och-sokratisk-metod-Daniel-Nordstr%C3%B6m.pdf 

Av Elias - 5 september 2012 13:41

Jag har bara haft mitt nuvarande namn i 2 månader. Innan hade jag ett typiskt tjejnamn som jag aldrig varit bekväm med, och efter många år med depressioner och känsla av missanpassning har jag kommit fram till varför... Jag är transsexuell FtM (female to male).


Jag känner mig som en kille men råkade födas med en tjejkropp. För att få bli den jag alltid känt att jag är har jag börjat en utredning för att göra en könskorrigering (eller könsbyte som många säger). Av den anledningen kommer jag ibland vara frånvarande eftersom jag ska till Alingsås och träffa psykologer och läkare och en del annat.


Jag vill bli refererad till som han och honom. Jag har inga problem med att svara på frågor, så länge man håller det ovanför midjan så att säga ;-) och på RFSL:s sida www.transformering.se kan man läsa allmän information om trans*personer, komma-ut-berättelser och info för närstående och liknande...


/Elias

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards