Direktlänk till inlägg 8 december 2012

Presentation

Av Elias - 8 december 2012 23:40

Jag funderar på att i min presentation ha med alla 'huvuden' och placera dem på ett bord täckt med svarta sopsäckar (därför att det är billgt och lätt att få tag på) och ställa dit färg och penslar och låta alla måla på ballongerna. För kunskap/inspiration/fantasi kommer från omgivningen omkring oss, den skapas inte av en ensam person. Alla lämnar sitt avtryck på en persons tankar på det ena eller andra viset, en del mer, andra mindre. Men inget uppstår av sig självt.


Detta är idéer jag fått av Rebecca och Mirjam när jag diskuterat vad det är jag vill kommunicera egentligen. Rebecca påpekade att min tanke om presenation var ganska statisk och föreslog att jag skulle göra den interaktiv. Förslaget om att ha med alla ballongerna kom ju redan under grupphandledningen men det var Mirjams förslag att ställa dem på ett bord klätt i nåt svart. Vi snackade lite om varför det skulle va just svart, bland annat har det och göra med känslan när man tittar på min installation. Om jag bara ställer ballongerna på ett ljust bord så känns det precis så, som att jag ställt ballonger på ett bord. Om jag klär in bordet i svart plast så tror jag att det kommer kännas mer som en del av installationen samtidigt som det inbjuder mer till att måla på dem. 


Förmodligen kommer jag också skriva ut den här texten


inspiration (latin inspira´tio, av inspi´ro 'blåsa i', 'inandas', blåsa liv i', 'inspirera'), andlig ingivelse som sätter en människa i stånd att tänka, tala eller handla på ett sätt som förefaller vida övergå hennes egen förmåga

 

från Nationalencyklopedin och sätta/lägga vid sugrörsballongen eftersom jag tycker att det var en riktigt lyckad tolkning som Mirjam gjorde och jag vill dela med mig av den lärdomen (som var ny för mig).


Den slutgiltiga utformningen kommer jag diskutera mig fram till med Sahar på söndag kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards