Direktlänk till inlägg 8 december 2012
Jag funderar på att i min presentation ha med alla 'huvuden' och placera dem på ett bord täckt med svarta sopsäckar (därför att det är billgt och lätt att få tag på) och ställa dit färg och penslar och låta alla måla på ballongerna. För kunskap/inspiration/fantasi kommer från omgivningen omkring oss, den skapas inte av en ensam person. Alla lämnar sitt avtryck på en persons tankar på det ena eller andra viset, en del mer, andra mindre. Men inget uppstår av sig självt.
Detta är idéer jag fått av Rebecca och Mirjam när jag diskuterat vad det är jag vill kommunicera egentligen. Rebecca påpekade att min tanke om presenation var ganska statisk och föreslog att jag skulle göra den interaktiv. Förslaget om att ha med alla ballongerna kom ju redan under grupphandledningen men det var Mirjams förslag att ställa dem på ett bord klätt i nåt svart. Vi snackade lite om varför det skulle va just svart, bland annat har det och göra med känslan när man tittar på min installation. Om jag bara ställer ballongerna på ett ljust bord så känns det precis så, som att jag ställt ballonger på ett bord. Om jag klär in bordet i svart plast så tror jag att det kommer kännas mer som en del av installationen samtidigt som det inbjuder mer till att måla på dem.
Förmodligen kommer jag också skriva ut den här texten
inspiration (latin inspira´tio, av inspi´ro 'blåsa i', 'inandas', blåsa liv i', 'inspirera'), andlig ingivelse som sätter en människa i stånd att tänka, tala eller handla på ett sätt som förefaller vida övergå hennes egen förmåga
från Nationalencyklopedin och sätta/lägga vid sugrörsballongen eftersom jag tycker att det var en riktigt lyckad tolkning som Mirjam gjorde och jag vill dela med mig av den lärdomen (som var ny för mig).
Den slutgiltiga utformningen kommer jag diskutera mig fram till med Sahar på söndag kväll.
Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 | 4 |
5 | 6 |
7 | 8 | 9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 | 16 | |||
17 | 18 |
19 | 20 | 21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 | |||||||||
|