Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Mer inspiration

Av Elias - 15 december 2012 14:13

Så, jag kanske började förstå meningen med gestaltningsarbetet ändå. Jag har iallafall sjukt mycket inspiration och massa saker som jag vill göra just nu. Och jag får nya id´´er, eller snarare utvecklar mina idéer hela tiden. Att vi var några som gick en liten drejarkurs igårkväll gjorde inte saken sämre, eller hur man nu vill se det.


Så jag ska faktiskt dra iväg in till HDK nu, fastän det är lördag och fastän jag egentligen borde skriva ett avslutande inlägg för gestaltningen istället. Men jag orkar inte tänka på vad jag ska skriva utan vill bara göra.


En sak jag kan säga iallafall är att jag verkligen fått upp ögongen för hur viktigt det r att sätta igång så fort jag får en idé (tack Nike), annars bara ligger de där och gror ett tag men till slut så rinner de ut i sanden för att jag inte får tummen ur, så att säga ;-)


Och att arbeta i papier mache öppnar upp så många olika möjligheter så det är inte klokt. Jag börjar också se möjligheter att kombinera det med andra material. Är för tillfället väldigt inne på ståltrådsträd. Får se vad det blir av det till slut.


Den här har jag fortsatt hälla färg på förresten, gillar och se hur färgerna blandas, och den ger mig massa nya idéer.

     


Fast färgerna är inte lika fina när de torkat =(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias - 31 oktober 2014 16:15

Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...

Av Elias - 27 oktober 2014 16:33

Av Elias - 24 oktober 2014 18:30

         De här sakerna kom inte med i min stopmotionfilm. Målningen har huvudsakligen fungerat som katalysator för min inspiration och varit något att arbeta med när annat inte varit tillgängligt för att det har torkat eller saknats material. M...

Av Elias - 24 oktober 2014 13:49

Första fotningen och tidstest

Av Elias - 19 oktober 2014 21:27


Nu har jag fotat färdigt alla sekvenser (tror jag). Dags att sätta mig vid datorn och fixa med resten. Insåg att en del av kulisserna var onödiga att göra då de bara handlar om förändring av ljus och färg vilket jag hade kunnat fixa i ett bildbehandl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards