Direktlänk till inlägg 7 december 2012
Jag tog en ny 'ballong' och började göra ståltrådsställningen till färgflaskorna. Tanken här är alltså att tvinna ståltråd och sedan hänga flaskor på spröten så att fägen rinner ner längs dem och blandar sig själv och sprider sig över ballongen utan att jag påverkar riktningen. Ungefär som kunskap, en lärare kan förklara saker, men den kan inte påverka hur informationen tas emot och bearbetas hos eleven (och den liknelsen kom jag på alldeles nyss faktiskt)
Jag placerade iallafall flaskorna på ståltrådsspröten, och insåg att jag gjort 5 spröt men hade 6 flaskor färg ^^
Så den sjätte placerade jag i mitten.
Får se vad som händer med färgen, det verkar trögt, kanske skulle blandat ut med mera vatten
Nu har jag iallafall ett gäng med olika 'huvuden' och några till ska jag jobba med. Sen får jag se vad det blir till slut, för jag vet inte längre vad jag pysslar med. Jag ville kommunicera en idé jag hade men... nåja
Jag började med färdiga idéer, fick höra att det inte var bra för arbetet handlar om process, så jag funderade och funderade på vad process är... Och har fortfarande inte kommit fram till det. Hoppas det löser sig innan måndag, känns något misslyckat och inte fatta vad uppgiften går ut på.
Efter opponeringen på mitt arbete fick jag lite mer förståelse för hur verket kan tolkas. Tanken om miljöförstöring och människans beroende av naturen gick uppenbarligen fram. Dock kunde det även tolkas utifrån regnbågen och varelsernas (de har forme...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 | 4 |
5 | 6 |
7 | 8 | 9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 | 16 | |||
17 | 18 |
19 | 20 | 21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 | |||||||||
|